‘Tot volgend jaar.’

sneeuw

Het was een koude dag, we zaten gezellig warme chocomelk met slagroom te drinken voor de brandende openhaard. ‘Ik zal je missen.’ fluisterde hij zachtjes. Hij keek naar zijn horloge en gaf me een laatste kus op het hoofd. Hij trok zijn dikke winterjas en zijn warme wollen muts aan en gaf me een laatste blik voor hij de deur uitging. Ik keek door het raam en zag hem langzaam wandelen, alsmaar verder en verder verdween hij tussen de dwarrelende sneeuwvlokjes. ‘Dat was het dan.’ zei ik tegen mezelf. ‘Tot volgend jaar.’ Fluisterde ik zachtjes alsof hij het nog kon horen.

Leave a Reply

